Betalning & Återbetalning

Leverans

Min order

Min sida & Inloggning

Presentkort

Produkter

Retur & Reklamation

Sociala Medier

Övriga frågor


Produkter 

  • Kan jag köpa CAIA-produkter på fler ställen än hemsidan?
    Våra produkter säljs endast på vår hemsida. Har du några frågor är du alltid välkommen att skicka ett mail till oss här

  • Hur får jag information när en slutsåld produkt kommer i lager igen?
    På respektive produkt kan du klicka i “bevaka denna produkt” och skriva in din mailadress. Du får då ett mail så fort produkten är åter i lager.  

  • Är era produkter veganska?
    Många av våra produkter är veganska. Du ser enkelt på produktbilden om det finns en märkning med “vegan product” eller inte. Du finner även en komplett ingredienslista på varje produktsida.
  • Hur får jag reda på kommande lanseringar och produkter som åter är i lager?
    Nyheter och information får du när du signar upp dig på vårt nyhetsbrev samt via våra sociala kanaler:

    Instagram

    Facebook

    TikTok

  • Innehåller era produkter gluten?
    Några av våra produkter innehåller Capryryl Dimethicone Ethoxy Glucoside som har ett ursprung från vete och majs. Det är endast gluten som intas via munnen som kan vara skadligt vid celiaki, så smink och hudvårdsprodukter går bra  att använda även om det skulle finnas gluten i produkten. Gällande läppstift som hamnar i munnen så är det precis som med mat, man får i sig gluten om det finns gluten i produkten.  

  • Är era produkter cruelty free?
    CAIA Cosmetics är starka motståndare till djurförsök och våra produkter säljs inte på några marknader som kräver att produkterna testas på djur. 

  • Kan jag få tips på produkter som passar tillsammans?
    Absolut. På många av våra produktsidor skriver vi ut de produkter som matchar tillsammans. Du kan även kolla på vår Instagram och “höjdpunkter” för mer inspiration och information om matchande produkter. Hittar du inte det du söker kan du alltid kontakta oss här.

  • Kan jag köpa doftprover till parfymerna?
    Vi tyvärr erbjuder inga doftprover. På hemsidan kan du läsa en beskrivning av parfymen med dess hjärt-, bas- och toppnoter tillsammans med kundrecensioner för att få en fin uppfattning om parfymen. 

  • Jag vill köpa foundation och concealer - hur vet jag vilken underton jag har?
    På vår Instagram kan du i våra höjdpunkter hitta information om hur du kan hitta din egen underton. Du finner även information på foundation- och concealers produktsida här på hemsidan under frågetecknet. 

  • Hur tvättar jag mina sminkborstar?
    Tvätta gärna dina borstar en gång i veckan för att hålla en god kvalitet, hållbarhet samt för att få ett bättre resultat på din makeup. Använd Expert Brush Cleaner, jobba med ljummet vatten och en droppe diskmedel och tvätta borsten med cirkulära rörelser. Skölj ur borsten väl och lägg dem för att torka på en ren handduk liggandes, gärna med borsten något lutad nedåt så att vattnet kan torka ur helt. 

  • Hur kan jag se en produkts ingredienser?
    På respektive produktsida finner du en komplett ingredienslista under “Ingredienser”.
  • Hur tar ni fram MICA?
    Den MICA vi använder är naturlig och brytningen sker etiskt. Vår leverantör är medlemmar i RMI (Responsible Mineral Initiative) och rapporterar kontinuerligt till dem. Varje år i juni så sker insamling av hela deras Supply Chain som säkerställer att en stor mängd parametrar håller god nivå. Det jobbas inte bara med frågan om barnarbete, det arbetas även med bl a miljöfrågor. Genom att gå med i RMI så tycker vi att de ställt goda garantier för att deras leverantörer av MICA håller god kvalitet och självklart undviker barnarbete. Du kan även googla Responsible Mineral Initiative för att läsa mer om hur de arbetar. 

  • Jag får inte upp någon färg från min bronzer/blush/highlighter, är det något fel?
    Vår bronzer, highlighter och blush har en prismaformula som inte är högpigmenterad. Detta gör att produkten oftast behöver byggas upp till önskat resultat, vilket inte alltid behövs med mer pigmenterade produkter.
    När puderprodukter appliceras är det viktigt att du använder en torr och ren borste. Har du applicerat foundation, har oljig hy eller hudkräm som inte riktigt torkat in än så kan detta överföras till borsten och sedan ner i produkten. Därför rekommenderar vi att torka borsten mellan gångerna den doppas i produkten, samt använda en kompakt borste för mer pigment. Tänk även på att inte förvara din make up i badrummet där det lätt blir fuktigt vilket även kan påverka produkten.

  • Innehåller CAIAs produkter parabener eller PFAS-ämnen?
    Våra produkter innehåller inte parabener eller PFAS-ämnen. Alla våra produkter är med i svenska läkemedelsverket samt europeiska CPNP. 
  • Innehåller era produkter talk?
    Talk i sig är inget farligt men det har funnits problem med att asbests hittats i talk. Detta är något som vår producent garanterar att vi inte har i våra produkter. Det är heller inte tillåtet med asbest i kosmetikaprodukter i EU. Vi använder oss av några av världens största och mest seriösa fabriker och känner oss därför trygga med att produkten inte innehåller några farliga restprodukter.

  • Jag vet inte vilken nyans jag ska köpa av en eller flera produkter - kan ni hjälpa mig?
    Vi hjälper dig gärna! För att underlätta får du gärna skicka med en bild på dig själv.

Min sida & Inloggning

  • Jag kommer inte ihåg mitt lösenord, hur loggar jag in?
    Du kan klicka på “glömt lösenord” så skickas en återställningslänk till dig. 

  • Hur loggar jag in på mina sidor?
    Du loggar in genom att klicka på ikonen för 'Mina sidor' uppe i högra hörnet på startsidan.

  • Vad kan jag se på mina sidor?
    - Du ser alla dina ordrar
    - Se vilka produkter du har på bevakning
    - Köpta presentkort 

    - Du kan recensera köpta produkter 

  • Hur lämnar jag en recension?
    En tid efter att du har mottagit din produkt skickar vi ett mail till dig där du kan recensera din produkt. Du kan även logga in på mina sidor och lämna en recension där. 

  • Jag vill ändra min recension, hur gör jag?
    Då behöver du maila vår kundtjänst här som gärna hjälper dig vidare.

  • Jag vill ta bort mitt konto, hur gör jag?
    Maila vår kundtjänst här så tar vi bort din profil. 

  • Hur ser jag tidigare beställningar?
    Via mina sidor finner du samtliga av dina ordrar som är beställda med samma mailadress som är knuten till ditt konto. 

  • Jag kan ej logga in på min sida. Vad gör jag?
    Får du upp ett meddelande om att ditt kundnummer eller säkerhetskod ej fungerar, kontakta vår kundtjänst.

Presentkort

  • Kan jag köpa fysiska presentkort?
    Vi säljer endast elektroniska presentkort d v s att du får presentkort direkt efter köp till den mail du angivit i kassan. 

  • Hur fungerar det med elektroniska presentkort?
    Du får ditt presentkort per mail direkt efter ditt köp. Presentkortet är giltigt i 12 månader. 

  • Jag har inte mottagit mitt presentkort till min mail, vad gör jag?
    Börja med att kolla om det har kommit i din skräpkorg. Om inte, kontakta oss gärna här så hjälper vi dig. 

  • Hur snabbt får jag presentkortet efter köp?
    Du får presentkortet några minuter efter genomfört köp. 

  • Hur länge är presentkortet giltigt?
    Presentkortet är giltigt i 12 månader. 

  • Hur får jag presentkortet levererat?
    Presentkortet skickas till den mail du angav i kassan. 

  • Kan jag handla med flera presentkort?
    Det går bra, ange samtliga koder med ett kommatecken i kassan. 

  • Kan jag använda till flera beställningar?
    Använder du inte hela summan vid första köpet kan du använda resterande belopp inom 12 månader på nästa köp. 

Min order

  • Jag har inte mottagit min orderbekräftelse.
    Kolla gärna om den har hamnat i din mails skräpkorg. Vid lanseringar och högre tryck på hemsidan kan även orderbekräftelsen dröja något innan den kommer fram. Har du inte mottagit din orderbekräftelse dagen efter ett köp, kontakta oss gärna här så skickar vi den till dig. 

  • Jag vill lägga till en produkt på min order, hur gör jag?
    Vi kan inte lägga till en produkt på en redan lagd order. Du är varmt välkommen att lägga en ny order. 

  • Kan jag makulera min order?
    Du är alltid välkommen att maila oss här så hjälper vi gärna till att kolla upp om det är möjligt. Det är dock ingen garanti.

  • Kan jag göra ändringar till min order när ordern är lagd?
    Då våra ordrar oftast packas inom kort - är det vanligtvis ej möjligt att göra en ändring. Prova alltid att maila kundtjänst. Oftast får du komplettera med en ny order eller sända tillbaka paketet i en retur.

  • Jag har inte mottagit en följesedel i mitt paket. 
    Vi sänder inte längre ut följesedlar i paketen med hänsyn till miljön. Vad du har köpt ser du båda på "mina sidor" och i orderbekräftelsen du fick vid köpet. 

  • Jag är en internationell kund - måste jag betala tull och moms?
    Vid internationell beställning är eventuell införselmoms och tullavgift upp till var kund att betala.
                         
  • Beställningen gick inte igenom på hemsidan – vad ska jag göra?
    Kontakta kundtjänst så hjälper vi dig vidare innan du lägger ytterligare en order.

  • Kan jag byta adress eller andra uppgifter på min order?
    Du kan alltid maila oss här och kolla om det är möjligt. Har ordern redan hunnit processas är det dessvärre inte möjligt. 

  • Jag har mottagit fel produkt eller saknar en produkt i min order, vad gör jag?
    Vi beklagar att du har mottagit fel produkt eller saknar en produkt. Maila vår kundtjänst här så hjälper vi dig.

  • Jag har mottagit en felaktig produkt, vad gör jag?
    Vi beklagar verkligen detta. Maila gärna vår kundtjänst här med en beskrivning av vad som är fel på produkten tillsammans med en bild eller video som visar hur produkten är felaktig så hjälper vi dig vidare. 

  • Jag har inte mottagit min order
    Vi har en leveranstid på 2-7 arbetsdagar. Har du inte mottagit din order efter detta tidsspann, kontakta oss gärna här så hjälper vi dig med din order. 

  • Jag vill ändra betalsätt
    Det är dessvärre inte möjligt att ändra betalsätt efter en lagd order. Har du några frågor gällande din betalning, är du alltid välkommen att kontakta vår betalningsleverantör Qliro r

  • Jag vill returnera min order
    Du är varmt välkommen att göra en retur. Du finner all information om hur du går tillväga här 

  • Min order har inte levererats än, hur gör jag med min faktura?
    Du kan alltid skjuta upp fakturan via Qliro eller kontakta oss så hjälper vi dig med det. 
  • Var är min order?
    När våra varor har packats och sänts från vårt lager får du ett mail med en avisering om att ditt paket har packats och är på väg till dig. I detta mail får du även ett kollinummer där du kan söka efter ditt paket.

    Spårningslänk för paket skickat med Postnord

    Spårningslänk för paket skickat med DHL       

        Spårningslänk för paket skickat med Instabox    


Leverans









































Retur & Reklamationer 

Läs mer via: Retur & reklamation

  • Jag vill returnera en vara, hur gör jag?
    Du finner all information hur du gör en retur här

  • Kostar det att returnera en vara?
    Vid en retur står du själv för returkostnaden. 

  • Jag har mottagit en produkt som inte är korrekt, hur reklamerar jag?
    Vi beklagar att du har mottagit en produkt som inte är korrekt. Kontakta vår kundservice här så hjälper vi dig vidare. 

  • Mitt paket har råkat ut för en transportskada, vad gör jag?
    Kontakta gärna vår kundtjänst här tillsammans med en bild som visar hur paketet har skadats så hjälper vi dig gärna vidare. 

  • Jag har skickat min retur, när blir jag återbetald?
    Inom 30 dagar efter att vi har mottagit din retur. Då sker återbetalning till ditt konto eller kreditering av din faktura. 

  • Kan jag byta produkter?
    Önskar du att byta nyans av en och samma produkt, är detta möjligt. Då kan du göra en retur och lägga med en notering med vilken nyans du önskar byta till. Det är dessvärre inte möjligt att byta till någon annan produkt utan du behöver då göra en retur på produkten du inte önskar. 

  • Hur gör jag en reklamation?
    Upplever du att du har mottagit en defekt produkt är du varmt välkommen att kontakta vår kundservice här så hjälper vi dig gärna vidare. 

  • Behöver jag returnera en skadad vara?
    Har du mottagit en skadad eller defekt vara behöver du kontakta oss här, gärna med en bild på produkten, så att vi kan hjälpa dig vidare. 

  • Jag har inte mottagit en retursedel. Vad gör jag? 
    Vi sänder inte ut retursedlar med din order av hänsyn till miljön.

  • Vad händer om jag inte hämtar ut mitt paket?
    Hämtar du inte ut ditt paket från ditt ombud kommer det automatiskt att skickas tillbaka till oss efter 7 dagar. Vi tar då ut en avgift på 250 SEK/NOK/DKK/25 EURO/25 USD/25 GBP för ej uthämtat paket. Se våra köpvillkor här

Betalning & Återbetalning 




















Sociala Medier

  • Var kan jag köpa CAIA Cosmetics produkter?
    Vi säljer endast våra produkter via vår egen hemsida. 

  • Jag har en förfrågan om samarbete, vart kan jag vända mig?
    Du är välkommen att maila vår kundtjänst på info@caiacosmetics.com

  • Kan man bli återförsäljare till era produkter?
    Vi är otroligt glada att du tycker om våra produkter och är intresserad av att bli återförsäljare. Dock säljer vi våra produkter exklusivt på vår egen hemsida.

  • Vilka kanaler finns CAIA Cosmetics på?
    Vi finns här: Youtube, Instagram, Facebook, TikTok samt Pinterest.



Övriga frågor

  • Hur hanterar CAIA Cosmetics cookies?
    Du finner all information här 

  • Hur hanterar CAIA Cosmetics mina personuppgifter?
    Du finner all information här 

Mina sidor

Glömt lösenordet?

Du har inte lagt några varor i varukorgen. Fortsätt handla