HAR DU EN FRÅGA?


Leverans 
  • Hur lång leveranstid har min order?
    - Vår leveranstid är 2-7 arbetsdagar inom Norden. Cirka 10 arbetsdagar utanför Norden.

    Observera att den beräknade leveranstiden är en uppskattning och att tiden kan variera beroende på externa faktorer som CAIA och dess leveranspartner inte kan kontrollera. Dessa faktorer kan inkludera, men är inte begränsade till, extrema väderförhållanden, tekniska fel, tullförseningar etc. Observera att leveranstiderna kan vara längre än vanligt under kampanjer. Paket skickas normalt inte under helger och lokala helgdagar.
  • Kan jag välja expressleverans?
    - Vi har idag inte något expressalternativ.
  • Kan jag spåra mitt paket?
    - Ja. När ditt paket skickades från lagret har du mottagit ett mail med en spårnigslänk där du kan följa ditt paket.
  • Hur vet jag när mitt paket har skickats från lagret?
    - När ditt paket skickas från lagret skickas mail till dig med information att ditt paket är på väg till dig tillsammans med en spårningslänk där du kan följa ditt paket.
  • Vilka fraktalternativ finns det att välja på?
    - I Sverige kan du välja på Postnord, Airmee, Instabox, Budbee & Early Bird

    Observera att den beräknade leveranstiden är en uppskattning och att tiden kan variera beroende på externa faktorer som CAIA och dess leveranspartner inte kan kontrollera. Dessa faktorer kan inkludera, men är inte begränsade till, extrema väderförhållanden, tekniska fel, tullförseningar etc. Observera att leveranstiderna kan vara längre än vanligt under kampanjer. Paket skickas normalt inte under helger och lokala helgdagar.
  • Mitt paket har råkat ut för en transportskada, vad gör jag?
    - Kontakta gärna vår kundtjänst tillsammans med en bild som visar hur paketet har skadats så hjälper vi dig gärna vidare. Kontakta kundtjänst här
  • Jag har mottagit min order men jag saknar en produkt
    - Kontakta vår kundtjänst här så hjälper vi dig gärna vidare. 
  • Behöver jag betala tull för att ta emot mitt paket?
    - Nej. Till samtliga länder vi levererar till är det tullfritt.
  • Vad händer om jag inte hämtar ut mitt paket?
    - Hämtar du inte ut ditt paket från ditt ombud kommer det automatiskt att skickas tillbaka till oss efter 7 dagar. Vi tar då ut en avgift på 250 SEK för ej uthämtat paket. Se våra köpvillkor här
  • Jag råkade radera det sms/mail med koden för att hämta paketet, vad ska jag göra?
    - Du kan gå till ombudet och ange de fyra sista siffrorna i spårningslänken (som du har mottagit per mail) tillsammans med ID om de ber om detta. Du är även välkommen att kontakta vår kundtjänst här
  • Kostar frakten för min order något?
    - Vi har fri frakt över ett visst belopp. Handlar du under detta belopp eller önskar ett annat fraktsätt än det som är fraktfritt, är frakten en extra kostnad.
  • Vilka länder levererar CAIA Cosmetics till?

    - Albanien, Aruba, Australien, Barbados, Belgien, Bulgarien, Bosnien-Hercegovina, Cypern, Danmark, Egypten, England, Estland, Finland, Frankrike, Färöarna, Förenade Arabemiraten, Grekland, Irland, Island, Italien, Kanada, Kroatien, Lettland, Litauen, Luxembourg, Makedonien, Malta, Monaco, Montenegro, Nederländerna, Norge, Polen, Portugal, Rumänien, Serbien, Schweiz, Slovakien, Slovenien, Spanien, Sverige, Tyskland, Ungern, USA, Åland och Österrike

  • Hur mycket måste jag spendera för att erhålla fri frakt på min order?
    - 250 SEK på svenska hemsidan. 
  • Min order har inte kommit?
    - När ditt paket skickas från vårt lager mottog du ett mail med en spårningslänk där du kan spåra ditt paket. Kan du inte se ditt paket via spårningslänken, är du välkommen att kontakta oss här
  • Det står att min order har levererats men jag har inte mottagit den
    - Prova att uppdatera länken igen. Några gånger uppdateras länken några dagar innan paketet kommer fram. Har du inte mottagit paketet efter någon dag, kontakta oss gärna här så hjälper vi dig vidare. 
Min order
  • Jag har inte mottagit min orderbekräftelse, hur kan jag se denna?
    - Kolla gärna om den har hamnat i din mails skräpkorg. Vid lanseringar och högre tryck på hemsidan kan även orderbekräftelsen dröja något innan den kommer fram. Har du inte mottagit din orderbekräftelse dagen efter ett köp, kontakta oss gärna här så skickar vi den till dig. 
  • Jag vill lägga till en produkt i min order, hur gör jag?
    - Vi kan inte lägga till en produkt på en redan lagd order. Du är varmt välkommen att lägga en ny order.
  • Kan jag makulera min order?
    - Du är alltid välkommen att maila oss här så hjälper vi gärna till att kolla upp om det är möjligt. Det är dock ingen garanti.
  • Kan jag byta adress eller andra uppgifter på min order?
    - Du kan alltid maila oss här och kolla om det är möjligt. Har ordern redan hunnit processas är det dessvärre inte möjligt. 
  • Jag har mottagit fel produkt eller saknar en produkt i min order, vad gör jag?
    - Vi beklagar att du har mottagit fel produkt eller saknar en produkt. Maila vår kundtjänst här så hjälper vi dig.
  • Jag har mottagit en felaktig produkt, vad gör jag?
    - Vi beklagar verkligen detta. Maila gärna vår kundtjänst här med en beskrivning av vad som är fel på produkten tillsammans med en bild eller video som visar hur produkten är felaktig så hjälper vi dig vidare.
  • Jag vill ändra betalsätt, hur gör jag?
    - Det är dessvärre inte möjligt att ändra betalsätt efter en lagd order. Har du några frågor gällande din betalning, är du alltid välkommen att kontakta vår betalningsleverantör Qliro.
  • Min order har inte levererats än, hur gör jag med min faktura?

    - Du kan alltid skjuta upp fakturan via Qliro eller kontakta oss så hjälper vi dig med det. 

  • Kan jag göra ändringar till min order när ordern är lagd?
    - Då våra ordrar oftast packas inom kort - är det vanligtvis ej möjligt att göra en ändring. Prova alltid att maila kundtjänst. Oftast får du komplettera med en ny order eller sända tillbaka paketet i en retur.
  • Jag har inte mottagit en följesedel i mitt paket
    - Vi sänder inte längre ut följesedlar i paketen med hänsyn till miljön. Vad du har köpt ser du båda på "mina sidor" och i orderbekräftelsen du fick vid köpet.
  • Beställningen gick inte igenom på hemsidan? Vad ska jag göra?
    - Kontakta kundtjänst så hjälper vi dig vidare innan du lägger ytterligare en order.
  • Jag har inte mottagit min order
    - Vi har en leveranstid på 2-7 arbetsdagar. Har du inte mottagit din order efter detta tidsspann, kontakta oss gärna här så hjälper vi dig med din order. 
  • Jag vill returnera min order
    - Du är varmt välkommen att göra en retur. Du finner all information om hur du går tillväga här 
  • Var är min order?

    - När våra varor har packats och sänts från vårt lager får du ett mail med en avisering om att ditt paket har packats och är på väg till dig. I detta mail får du även ett kollinummer där du kan söka efter ditt paket.

    Spårningslänk för paket skickat med Postnord

    Spårningslänk för paket skickat med DHL      

    Spårningslänk för paket skickat med Instabox

    Spårningslänk för paket skickat med Early Bird

  • När får jag min order om jag har valt Budbee som leveranssätt?
    - Om du har fått ett sms om att din order är på väg från Budbee rekommenderar vi dig att ta kontakt direkt med dem. Chatta med Budbee direkt i deras app. Saknar du leveransinformation från Budbee? Kolla gärna din kontaktinformation i din orderbekräftelse och kontrollera att ditt telefonnummer stämmer.
Retur & Reklamationer
  • Jag vill returnera en vara, hur gör jag?
    - Du finner all information hur du gör en retur här. Notera att vi endast tar emot returer av köp som genomförts på vår hemsida, har du handlat i vår popup hänvisar vi till NK:s returpolicy.
  • Hur länge har jag rätt att returnera?
    - Hos CAIA Cosmetics har du alltid 30 dagars ångerrätt.
  • Kostar det att returnera en vara?
    - Vid en retur står du själv för returkostnaden.
  • Jag har skickat min retur, när blir jag återbetalad?
    - Inom 30 dagar efter att vi har mottagit din retur. Då sker återbetalning till ditt konto eller kreditering av din faktura. 
  • Jag har mottagit en produkt som inte är korrekt, hur reklamerar jag?
    - Vi beklagar att du har mottagit en produkt som inte är korrekt. Kontakta vår kundservice här så hjälper vi dig vidare. Notera att vi endast tar emot reklamationer av köp som genomförts på vår hemsida, har du handlat i vår popup hänvisar vi till NK:s retur- och reklamationspolicy.
  • Mitt paket har råkat ut för en transportskada, vad gör jag?
    - Kontakta gärna vår kundtjänst här tillsammans med en bild som visar hur paketet har skadats så hjälper vi dig gärna vidare. 
  • Kan jag byta produkter?
    - Det är tyvärr inte möjligt att byta en produkt. Är produkten oöppnad, vänligen gör en retur enligt anvisningarna på hemsidan och lägg sedan en ny order på önskad produkt.
  • Hur gör jag en reklamation?
    - Upplever du att du har mottagit en defekt produkt är du varmt välkommen att kontakta vår kundservice här så hjälper vi dig gärna vidare. 
  • Behöver jag returnera en skadad vara?
    - Har du mottagit en skadad eller defekt vara behöver du kontakta oss här, gärna med en bild på produkten, så att vi kan hjälpa dig vidare. 
  • Jag har inte mottagit en retursedel. Vad gör jag?
    - Vi sänder inte ut retursedlar med din order av hänsyn till miljön.
  • Vad händer om jag inte hämtar ut mitt paket?
    - Hämtar du inte ut ditt paket från ditt ombud kommer det automatiskt att skickas tillbaka till oss efter 7 dagar. Vi tar då ut en avgift på 250 SEK för ej uthämtat paket. Se våra köpvillkor här

Betalning & Återbetalning
  • Hur ser jag vilket betalsätt jag har valt?
    - Loggar du in på ditt konto i Qliros app eller via deras hemsida, hittar du all information gällande din betalning. 
  • Jag har valt fel betalmetod, kan jag ändra?
    - Dessvärre har vi inte möjlighet att uppdatera betalsätt på en redan lagd order. Har du en fråga gällande din betalning, är du alltid välkommen att kontakta vår betalningsleverantör Qliro.
  • Det har inte dragits pengar från mitt konto än, har min order gått igenom?
    - Har det inte dragits eller reserverats pengar från ditt konto kan det vara så att din order inte har gått igenom, alternativt har du valt att betala via delbetalning eller faktura. Kontakta gärna vår kundtjänst här så hjälper vi dig. 
  • Vilka betalmedel kan jag betala med?
    - Via den svenska hemsidan kan du betala via: Kortbetalning (VISA, Mastercard och American Express), Trustly, faktura och delbetalning via Qliro samt CAIA Cosmetics presentkort. 
  • Hur lång tid tar det innan jag får tillbaka min återbetalning?
    - Vi försöker att betala tillbaka dig så fort som möjligt, dock max inom 30 dagar. Från det att vi har lagt in information om återbetalning så tar kortbetalning ca 2-5 bankdagar, Trustly kommer senast dagen efter, faktura korrigeras direkt och delbetalningen har uppdaterats när du erhåller din faktura. 
  • Hur betalar jag med presentkort?
    - Du skriver in ditt presentkortsnummer i kassan. Det finns ett fält i kassan där du skriver in koden.
  • Var är min faktura?
    - Fakturan får du via mail när ditt paket har skickats från vårt lager. Har du inte mottagit den kan du även logga in på ditt konto på Qliro alternativt kontakta vår kundtjänst här
  • Jag har inte mottagit min återbetalning, vad gör jag?
    - Det kan ta upp till 30 dagar för oss att hantera återbetalningar. Kontakta gärna vår kundtjänst här om den tiden har överskridits så kollar vi på ditt ärende. 
  • Min betalning gick igenom men jag fick ingen orderbekräftelse, vad gör jag?
    - Kolla i din skräpkorg om den har hamnat där. Har den inte det, är du varmt välkommen att kontakta oss här så hjälper vi dig vidare. 
  • Varför funkar inte mitt kort?
    - Det kan finnas flera olika anledningar men ett tips är att logga in på din internetbank och kika om ditt kort är öppet för internetköp.
Min sida & Inlogg 
  • Jag kommer inte ihåg mitt lösenord, hur loggar jag in?
    - Du kan klicka på “glömt lösenord” så skickas en återställningslänk till dig. 
  • Vad kan jag se på mina sidor?
    - Du ser alla dina ordrar
    - Du ser vilka produkter du har på bevakning
    - Köpta presentkort 

    - Du kan recensera köpta produkter 
  • Hur ser jag tidigare beställningar?
    - Via mina sidor finner du samtliga av dina ordrar som är beställda med samma mailadress som är knuten till ditt konto.
  • Hur lämnar jag en recension?
    - En tid efter att du har mottagit din produkt skickar vi ett mail till dig där du kan recensera din produkt. Vi skickar ut ett automatisk mail till din angivna e-post i orderbekräftelsen, där vi efterfrågar om en produktrecension och ev. en recension kring din upplevelse av hemsidan. Om du har kontaktat kundtjänst kan även en recensionförfrågan komma där vi önskar feedback.
  • Jag vill ändra min recension, hur gör jag?
    - Då behöver du maila vår kundtjänst här som gärna hjälper dig vidare.
  • Jag vill ta bort mitt konto, hur gör jag?
    - Maila vår kundtjänst här så tar vi bort din profil. 
  • Hur loggar jag in på mina sidor?
    - Du loggar in genom att klicka på ikonen för 'Mina sidor' uppe i högra hörnet på startsidan.
  • Jag kan ej logga in på min sida. Vad gör jag?
    - Får du upp ett meddelande om att ditt kundnummer eller säkerhetskod ej fungerar, kontakta vår kundtjänst.
Presentkort
  • Kan jag köpa fysiska presentkort?
    - Vi säljer endast elektroniska presentkort d v s att du får presentkort direkt efter köp till den mail du angivit i kassan.
  • Hur fungerar det med elektroniska presentkort?
    - Du får ditt presentkort per mail direkt efter ditt köp. Presentkortet är giltigt i 12 månader, notera att presentkortet endast gäller på vår hemsida.
  • Jag har inte mottagit mitt presentkort till min mail, vad gör jag?
    - Börja med att kolla om det har kommit i din skräpkorg. Om inte, kontakta oss gärna här så hjälper vi dig. 
  • Hur snabbt får jag presentkortet efter köp?
    - Du får presentkortet några minuter efter genomfört köp.
  • Hur länge är ett presentkort giltigt?
    - Presentkortet är giltigt i 12 månader från lagd beställning.
  • Hur får jag presentkortet levererat?
    - Presentkortet skickas till den mail du angav i kassan.
  • Kan jag handla med flera presentkort?
    - Det går bra, ange samtliga koder med ett kommatecken i kassan i värdekods-rutan.
  • Kan jag använda presentkortet till flera beställningar?
    - Använder du inte hela summan vid första köpet kan du använda resterande belopp inom 12 månader på nästa köp.
Produkter
  • Kan jag köpa CAIA-produkter på fler ställen än hemsidan?
    - Våra produkter säljs endast på vår hemsida. Har du några frågor är du alltid välkommen att skicka ett mail till oss här
  • Hur får jag reda på kommande lanseringar och produkter som åter är i lager?

    - Nyheter och information får du när du signar upp dig på vårt nyhetsbrev samt via våra sociala kanaler:

    Instagram

    Facebook

    TikTok

  • Kan man få tips på produkter som passar tillsammans?
    - Absolut, vi hjälper dig gärna. På många av våra produktsidor skriver vi ut de produkter som matchar tillsammans. Du kan även kolla på vår Instagram och “höjdpunkter” för mer inspiration och information om matchande produkter. Hittar du inte det du söker kan du alltid kontakta oss här.
  • Är era produkter veganska?
    - Många av våra produkter är veganska. På de flesta produkter skriver vi ut om produkten är vegansk eller inte. Du finner även en komplett ingredienslista på varje produktsida.
  • Innehåller era produkter gluten?
    - Några av våra produkter innehåller Capryryl Dimethicone Ethoxy Glucoside som har ett ursprung från vete och majs. Det är endast gluten som intas via munnen som kan vara skadligt vid celiaki, så smink och hudvårdsprodukter går bra  att använda även om det skulle finnas gluten i produkten. Gällande läppstift som hamnar i munnen så är det precis som med mat, man får i sig gluten om det finns gluten i produkten.  
  • Är era produkter cruelty free?

    - CAIA Cosmetics är starka motståndare till djurförsök och våra produkter säljs inte på några marknader som kräver att produkterna testas på djur. 

  • Hur tar ni fram mica?

    - Den MICA vi använder är naturlig och brytningen sker etiskt. Vår leverantör är medlemmar i RMI (Responsible Mineral Initiative) och rapporterar kontinuerligt till dem. Varje år i juni så sker insamling av hela deras Supply Chain som säkerställer att en stor mängd parametrar håller god nivå. Det jobbas inte bara med frågan om barnarbete, det arbetas även med bl a miljöfrågor. Genom att gå med i RMI så tycker vi att de ställt goda garantier för att deras leverantörer av MICA håller god kvalitet och självklart undviker barnarbete. Du kan även googla Responsible Mineral Initiative för att läsa mer om hur de arbetar. 

  • Jag får inte upp någon färg bronzer/blush/highlighter, är det något fel?
    - Vår bronzer, highlighter och blush har en prismaformula som inte är högpigmenterad. Detta gör att produkten oftast behöver byggas upp till önskat resultat, vilket inte alltid behövs med mer pigmenterade produkter.

    När puderprodukter appliceras är det viktigt att du använder en torr och ren borste. Har du applicerat foundation, har oljig hy eller hudkräm som inte riktigt torkat in än så kan detta överföras till borsten och sedan ner i produkten. Därför rekommenderar vi att torka borsten mellan gångerna den doppas i produkten, samt använda en kompakt borste för mer pigment. Tänk även på att inte förvara din make up i badrummet där det lätt blir fuktigt vilket även kan påverka produkten.
  • Kan jag köpa doftprover till parfymerna?
    - Vi erbjuder tyvärr inga doftprover. På hemsidan kan du läsa en beskrivning av parfymen med dess hjärt-, bas- och toppnoter tillsammans med kundrecensioner för att få en fin uppfattning om parfymen.
  • Hur tvättar man sminkborstar?
    - Tvätta gärna dina borstar en gång i veckan för att hålla en god kvalitet, hållbarhet samt för att få ett bättre resultat på din makeup. Använd Expert Brush Cleaner, jobba med ljummet vatten och en droppe diskmedel och tvätta borsten med cirkulära rörelser. Skölj ur borsten väl och lägg dem för att torka på en ren handduk liggandes, gärna med borsten något lutad nedåt så att vattnet kan torka ur helt. 
  • Jag vet inte vilken nyans jag ska köpa av en eller flera produkter - kan ni hjälpa mig?
    - Gå in på valfri foundation, concealer eller bb-stick och använd verktyget för att hitta nyansen som passar dig bäst. Behöver du hjälp med nyans på andra produkter är du varmt välkommen att kontakta vår kundtjänst.
  • Hur får jag information när en slutsåld produkt kommer i lager igen?
    - På respektive produkt kan du klicka i “bevaka denna produkt” och skriva in din mailadress. Du får då ett mail så fort produkten är åter i lager. 
  • Jag vill köpa foundation och concealer - hur vet jag vilken underton jag har?
    - Gå in på valfri foundation, concealer eller bb-stick och använd verktyget för att hitta nyansen som passar dig bäst. Detta är endast en guide avsedd för vägledning. CAIA Cosmetics garanterar inte att matchningen är felfri. Är du osäker kan du alltid kontakta oss här.

  • Hur kan jag se en produkts ingredienser?
    - På respektive produktsida finner du en komplett ingredienslista under “Ingredienser”.
  • Innehåller CAIAs produkter parabener eller PFAS-ämnen?
    - Våra produkter innehåller inte parabener eller PFAS-ämnen. Alla våra produkter är med i svenska läkemedelsverket samt europeiska CPNP.
  • Innehåller era produkter talk?
    - Talk i sig är inget farligt men det har funnits problem med att asbests hittats i talk. Detta är något som vår producent garanterar att vi inte har i våra produkter. Det är heller inte tillåtet med asbest i kosmetikaprodukter i EU. Vi använder oss av några av världens största och mest seriösa fabriker och känner oss därför trygga med att produkten inte innehåller några farliga restprodukter.
Sociala Medier & PR
  • Kan man bli återförsäljare till era produkter?
    - Vi är otroligt glada att du tycker om våra produkter och är intresserad av att bli återförsäljare. Dock säljer vi våra produkter exklusivt på vår egen hemsida.
  • Var ska man vända sig för samarbeten?
    - Du är välkommen att maila på: collaboration@caiacosmetics.com
  • Var kan jag köpa CAIA Cosmetics produkter?
    - Vi säljer alla våra produkter via vår egen hemsida.
    - NK Stockholm, i vår Pop up store, där finns ett utvalt sortiment från 12 oktober till den 30 Juni 2024.
  • Vilka kanaler finns CAIA Cosmetics på?
    - Vi finns på: Youtube, Instagram, Facebook, TikTok samt Pinterest.
Övriga frågor
  • Hur hanterar ni mina personuppgifter?
    - Du finner all information här
  • Varför använder ni cookies?
    - Du finner all information här 

CAIA Cosmetics

Mina sidor

Glömt lösenordet?

Du har inte lagt några varor i varukorgen. Fortsätt handla