FAQ

Din order
Leverans 
Retur & reklamationer 
Produkter
Min sida & inloggning 

Din order


Var är min order?
När våra varor har packats och sänts från vårt lager får du ett mail med en avisering om att ditt paket har packats och är på väg till dig. I detta mail får du även ett kollinummer där du kan söka efter ditt paket.

Spårningslänk för paket skickat med Postnord

Spårningslänk för paket skickat med DHL


Kan jag göra ändringar till min order när ordern är lagd?

Då våra ordrar oftast packas inom kort - är det vanligtvis ej möjligt att göra en ändring. Prova alltid att maila kundtjänst. Oftast får du komplettera med en ny order eller sända tillbaka paketet i en retur.

Jag har inte fått min orderbekräftelse - vad gör jag?
Logga in på mina sidor och klicka på ”beställningar”, där visas dina ordrar. Detta blir även en bekräftelse för att se om din order har gått igenom eller ej. Kontakta annars kundtjänst om du har några frågor gällande detta.

Beställningen gick inte igenom på hemsidan – vad ska jag göra?
Kontakta kundtjänst så hjälper vi dig vidare innan du lägger ytterligare en order.

Jag är en internationell kund - måste jag betala tull och moms?
Vid internationell beställning är eventuell införselmoms och tullavgift upp till var kund att betala.

Jag har inte mottagit en följesedel i mitt paket. 
Vi sänder inte längre ut följesedlar i paketen med hänsyn till miljön. Vad du har köpt ser du båda på "mina sidor" och i orderbekräftelsen du fick vid köpet. 

 

Leverans


Hur lång leveranstid är det på min order?

Våra normala leveranstider är 2-7 arbetsdagar. Beställningar lagda på helger skickas tidigast måndagen efter. Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid) ber vi dig kontakta vår kundtjänst.

Min vara har inte kommit - hur gör jag med betalning?
Kontakta kundtjänst så hjälper vi dig vidare. Du kan alltid betala din faktura – vi ser till att du kommer få din beställning.

Du kan även kontakta Klarna direkt för att förlänga din faktura.

Finns det möjlighet till snabb leverans?
I dagsläget erbjuder vi ej snabbare leveranssätt.

Vilka länder levererar CAIA till?
Vi levererar idag till ett stort antal länder både inom EU och utanför. På caiacosmetics.com /.fi /.no /.se ses en bättre överblick. 

 

Retur & reklamationer

Läs mer via: Retur & reklamation

Jag ångrar mitt köp. Vad gör jag?
Kontakta vår kundtjänst på info@caiacosmetics.com, skicka med din orderbekräftelse. 

Jag vill byta vara. Vad gör jag?
Kontakta vår kundtjänst med information om vilken vara du önskar byta.

Kostar det att returnera en vara?
Vid en retur står du själv för returkostnaden. Kontakta kundtjänst för att meddela att du vill göra en retur.

Vad sker om jag inte hämtar ut mitt paket från mitt ombud?
Ett ej upphämtat paket sänds tillbaka till oss efter två veckor hos ombudet. Vi debiterar då 250 kr och returnerar resterande belopp av totalsumman.

Jag har inte mottagit en retursedel. Vad gör jag? 
Vi sänder inte ut retursedlar med din order av hänsyn till miljön. Vill du returnera en vara kan du läsa mer under Retur & reklamation. 


Produkter


Hur får jag reda på kommande lanseringar och produkter som åter är i lager?

Nyheter och information får du när du signar upp dig på vårt nyhetsbrev samt via våra sociala kanaler:

Instagram

Facebook


Finns CAIA Cosmetics hos andra återförsäljare?

Våra produkter säljs exklusivt på vår hemsida.


Min sida & inloggning


Hur loggar jag in på mina sidor?

Du loggar in genom att klicka på ikonen för 'Mina sidor' uppe i högra hörnet på startsidan.

Hur ändrar jag mitt lösenord och mina personliga uppgifter?
Du ändrar ditt lösenord och personliga uppgifter på 'Mina sidor'. Logga in genom att klicka på ikonen för 'Mina sidor' uppe i högra hörnet.
Under rubriken Kundprofil ser du dina personliga uppgifter och kan ändra din information.

Om du har glömt ditt lösenord, klicka på ikonen för 'Mina sidor' uppe i högra hörnet, därefter klickar du på 'Glömt lösenordet?'. Du får fylla i din e-postadress och kommer att få säkerhetskod samt instruktioner om hur du ändrar till nytt lösenord skickat till din e-postadress.

Jag kan ej logga in på min sida. Vad gör jag?
Får du upp ett meddelande om att ditt kundnummer eller säkerhetskod ej fungerar, kontakta vår kundtjänst.

 

För övriga frågor är du välkommen att kontakta vår kundtjänst via info@caiacosmetics.com

Mina sidor

Glömt lösenordet?

Du har inte lagt några varor i varukorgen. Fortsätta handla